Warto przeczytać
-
Data publikacji: 19.10.2023
Oświadczenie organizacji społecznych po wyborach parlamentarnych 2023
17 października Państwowa Komisja Wyborcza ogłosiła wyniki wyborów parlamentarnych. Zjednoczona Prawica z wynikiem 35% głosów nie uzyskała wystarczającego poparcia do dalszego sprawowania władzy. -
Data publikacji: 16.10.2023
Referendum w Polsce a polityka azylowa Unii Europejskiej - analiza
Opublikowano analizę zasadności sposobu sformułowania czwartego pytania referendalnego w świetle polityki migracyjnej Unii Europejskiej. -
Data publikacji: 16.10.2023
Czwarty raport Fundacji Batorego o kampanii wyborczej w mediach społecznościowych
Opublikowany został czwarty raport na temat wykorzystywania mediów społecznościowych w kampanii wyborczej. Przedstawione w poniższym raporcie analizy zakończone zostały 10 października. Wstępnie podsumowujemy strategie reklamowe podmiotów prowadzących agitację w Internecie. Kilka tygodni po wyborach przedstawimy kompleksową analizę wraz z rekomendacjami. -
Data publikacji: 16.10.2023
Niezdecydowani w dniu wyborów
ForumIdei publikuje raport z ilościowych i jakościowych badań wyborców niezdecydowanych. Dane, na których opieraliśmy się w poprzednich analizach uzupełniliśmy o wyniki sondażu przeprowadzonego między 2 a 9 października na próbie 1202 osób. -
Data publikacji: 16.10.2023
Raport Obywatelskiego Forum Legislacji z prac IX kadencji Sejmu
Przedstawiamy XV raport Obywatelskiego Forum Legislacji, w którym podsumowano kadencję 2019–2023. Szybkie tempo prac, obchodzenie procedur, brak przejrzystości oraz pomijanie opinii partnerów społecznych i obywateli – takie były w ostatnich czterech latach cechy charakterystyczne polskiego procesu legislacyjnego. -
Data publikacji: 16.10.2023
Niezdecydowane, nieprzekonane, niezainteresowane.
Chociaż w poprzednich wyborach prezydenckich i parlamentarnych frekwencja wśród kobiet była wyższa niż wśród mężczyzn, to przed najbliższymi wyborami więcej Polek niż Polaków nie jest pewnych udziału w wyborach lub tego, na kogo ostatecznie oddadzą głos. -
Data publikacji: 12.10.2023
Obraz kampanii w mediach społecznościowych - Raport nr 3
Ukazał się trzeci raport na temat wykorzystywania mediów społecznościowych w kampanii wyborczej. Tym razem zespół pod kierunkiem dr Dominika Batorskiego więcej uwagi poświęcił kampanii referendalnej. -
Data publikacji: 07.10.2023
Nowa sieć obwodowych komisji wyborczych na wsi
Zmiany Kodeksu wyborczego, mające ułatwić głosowanie mieszkańcom wsi, przewidywały utworzenie obwodów głosowania we wszystkich miejscowościach powyżej 200 mieszkańców. Inicjatorzy zmian Kodeksu wyborczego szacowali liczbę komisji, które miałyby zostać utworzone na skutek nowelizacji, na 6000. -
Data publikacji: 04.10.2023
Niezdecydowani pod lupą
Na niespełna dwa tygodnie przed wyborami nawet 40 procent uprawnionych do głosowania Polaków wciąż nie jest pewnych czy pójdzie na wybory, na jaką partię odda głos lub – nawet jeśli wskazuje jakieś ugrupowanie – czy w ostatniej chwili nie zmieni zdania. -
Data publikacji: 04.10.2023
Obraz kampanii w mediach społecznościowych - Raport nr 2
Drugi z serii raportów przedstawiających wykorzystanie mediów społecznościowych w kampanii wyborczej i kampanii referendalnej.